- Veckan som gick, vecka 9 « Same Same But Different
Ni missar väl inte de här sammanfattande veckoposterna på SSBD? Den här veckan skriver Jerry Silfwer om Charlie Sheen, Kissie och debatten som följde hennes hot mot Nyheter24-journalisten, Public Service och mycket annat. - First Look: The Newsweek Redesign – Grids – SPD.ORG – Grids
Newsweeks nya design. Svårt att bedöma från bara några uppslag, men känns den inte lite… platt och tråkig? - Seth’s Blog: The limits of evidence-based marketing
Det här är skrivet ur ett marknadsföringsperspektiv, men är väldigt lätt att tillämpa också på en gammal folkrörelse som den jag jobbar i. Fakta och evidens är inte det som övertygar folk – människor och deras berättelser gör det. Värt att fundera på. - ADD: An alcohol policy alliance for Southern Africa under formation
Väldigt bra det här. Civilsamhället organiserar sig för ett vettig alkoholpolitik. Motkrafter behövs – industrin jobbar just nu stenhårt för att få härja så fritt som möjligt i såväl Afrika som Sydostasien. - Susanna Lundell ska sätta gräv-prägel på Kollega | Dagens Opinion
Kul, Susanna Lundell (som jag var med och rekryterade till Motdrag en gång i tiden) blir chefredaktör på Kollega. Hon har gjort ett fantastiskt jobb med Hotellrevyn, så grattis såväl till Sanna som till Kollega! - Stena Line Scandinavia AB – Alkoholen rekordbillig i Tyskland och Danmark – MyNewsdesk
Det verkar som att det var Stena Lines pressmeddelande var grunden till den där dåligt researchade TT-artikeln om att införseln ökar (när den i själva verket ligger still eller minskar). (Tipstack till Joanna.)