Mindre alkohol i Europa – särskilt i Sverige 30 maj 2022 Restriktionerna under pandemin ledde till minskad alkoholkonsumtion i Europa visar svensk studie.
Alkoholreklam på sociala medier svårt att bevaka 12 april 2021 Det är oklart vem som har ansvaret när alkoholreklam i allt högre grad flyttar ut på sociala medier.
Starka reaktioner på satir om gårdsförsäljning 18 februari 2021 IOGT-NTO använder satir för att uppmärksamma lobbyismen för gårdsförsäljning av alkohol. Kampanjen har redan väckt stor uppmärksamhet.
EU vill reglera alkohol för att minska cancerfallen 4 februari 2021 Lagom till Världscancerdagen den 4 februari lanserade EU sin nya cancerplan. Planen innehåller flera alkoholpolitiska förslag.
”Svart på vitt om näthandel med alkohol” 27 oktober 2020 Såväl Systembolaget som IOGT-NTO är nöjda med domen mot Winefinder.
Så kampanjar IOGT-NTO mot gårdsförsäljning 7 oktober 2020 IOGT-NTO vill genom en ny kampanj öka kunskapen och slå hål på myten om gårdsförsäljning.
Påverka EU:s alkoholpolitik på distans 23 juni 2020 Pandemin stoppar inte IOGT-NTO-rörelsens påverkansarbete i EU.
Var med och påverka EU:s cancerplan 9 mars 2020 Nu kan du som EU-medborgare vara med och tycka till om vad EU:s cancerplan bör innehålla.
”Förebyggande insatser viktigast i kampen mot cancer” 5 mars 2020 IOGT-NTO vill att förebyggande insatser blir grundpelaren i Europas plan för att besegra cancer.
Dom mot digital alkoholreklam omprövas 14 februari 2020 I höstas fälldes Mackmyra whisky för otillbörlig alkoholreklam i sociala medier. Nu ska domen prövas.