”Vi ska stärka allmänhetens bild av IOGT-NTO, så att fler vet vad vi gör och förstår varför vi behövs”. Det säger förbundsordföranden Johnny Mostacero.
85 procent av Sveriges befolkning känner till IOGT-NTO. Men betydligt färre tycker att den verksamhet som bedrivs är viktig. Ett intensifierat varumärkesarbete ska göra IOGT-NTO både tydligare och synligare.
I dag fredag gör Sofia Karlsson sin sista dag som kommunikationschef för IOGT-NTO. Anledningen sägs vara att hon inte har samma syn som organisationens ledning på vissa kommunikativa vägval.
Pojkvän, flickvän, kompis eller kompis syskon hjälper minderåriga att skaffa alkohol. Därför ska nu CAN, tillsammans med länsstyrelserna i storstadslänen, dra i gång en informationskampanj.
Föreningens webbplats kan vara både ett fantastiskt skyltfönster och en plattform för kommunikation. Vi har tipsen för hur ni får den att funka så bra som möjligt.
En sida på Facebook är ett utmärkt komplement till IOGT-NTO-föreningens webbplats. Omkring fem miljoner svenskar har ett konto så målgruppen är stor. Dessutom är det ett utmärkt sätt att hålla kontakt med medlemmarna.