En månad in på det nya året har IOGT-NTOs värvnings-ansvariga haft värvar-kickoffer med hälften av alla distrikt. Kick-offerna ska inspirera medlemmar att värva så att årets mål på 4 000 nya medlemmar uppfylls.
Årets Fika för alla-kampanj är igång sedan ett par veckor. 67 föreningar i hela landet deltar med 178 värvaraktiviteter och 69 kafferep, som är inplanerade och på gång.
De senaste två veckorna har IOGT-NTO värvat på centralstationen i Stockholm och Malmö. Men resultatet har inte varit lika bra som väntat. ”Målen uppnåddes inte”.
Så var det dags igen för årets värvningskampanjer i Stockholm, Göteborg och Malmö. Först ut är Malmö Centralstation där värvare från IOGT-NTO kommer att stå från och med i dag.
I dag lanserar IOGT-NTO kampanjen Nu släcker vi ner alkoholreklamen. Syftet med kampanjen är att samla in så många namnunderskrifter som möjligt för stoppa all alkoholreklam – inte minst den som visas i tv.
Under hela 2014 har IOGT-NTO:s mål varit att uppnå fyra femmor – 5 procent högre alkoholskatt, 50 nya verksamheter, 500 fester och 5 000 nya medlemmar. Accent har kollat hur det gick.