Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.
  • Alkohol
  • Narkotika
  • Nykterhet
  • Podd

Sofia Karlsson

Kritik mot spritreklam i hotellnamn

9 juni 2022 Härnösand ser efter lång väntan fram mot att få sitt konferenshotell. Men namnet väcker ilska – Härnö gin hotell.

Jämställdhet smittar av sig

8 mars 2017 Stockholm Straight edge tillhör de 29 procent av IOGT-NTO-föreningar som har en jämställd styrelse. Men det är inget som kommit av sig självt, föreningen har haft ett jämställdhetsarbete som pågått under flera år.

IOGT-NTO:s kommunikationschef Sofia Karlsson slutar

21 mars 2014 I dag fredag gör Sofia Karlsson sin sista dag som kommunikationschef för IOGT-NTO. Anledningen sägs vara att hon inte har samma syn som organisationens ledning på vissa kommunikativa vägval.

Ny utomhuskampanj:
"I helgen blir det åka av"

27 september 2013 Från och med måndag kommer IOGT-NTO att synas på stortavlor i 25 städer runt om i landet. Accent kan berätta hur kampanjen ser ut redan nu.

Kampanjen: ”Vi är på rätt väg”

9 september 2013 En första utvärdering visar att IOGT-NTO:s kampanj ”Fyll livet” är på rätt väg. Det menar Sofia Karlsson, kommunikationschef.

Många besök på kampanjsajten under det första dygnet

10 maj 2013 IOGT-NTO:s kampanj Fyll livet har debatterats flitigt sedan lanseringen i går – något som avspeglas i besöksstatistiken för kampanjsajten.

Kritik mot byråval

7 maj 2013 När IOGT-NTO presenterade vilka byråer man valt att arbeta med i samband med kampanjen reagerade en medlem på att en av dem – reklambyrån Digitas – också gör jobb för Norrlands Guld. Nu blir valet av leverantör en kongressfråga.

Kampanjstart: Så ska IOGT-NTO synas under året

7 maj 2013 I samband med Folknykterhetens vecka drar IOGT -NTO:s stora kampanj igång. Under det kommande året ska organisationen bli ännu mer välkänd för svenska folket.

IOGT-NTO:s kampanj avslöjad – i Resumé

25 mars 2013 I maj startar IOGT-NTO:s stora kännedomskampanj, riktad till 30-45-åringar. Kampanjambassadörerna blev lovade att få information om den först av alla, men fick istället läsa om upplägget i tidningen Resumé.

Succé för Vit Jul-lotten

5 december 2012 Sedan den 1:a november säljer Miljonlotteriet en särskild Vit Jul-lott där överskottet går till IOGT-NTO-rörelsens kampanj Vit Jul. Försäljningen har gått över förväntan med 13 950 sålda lotter. Lotten finns att köpa fram till 27 december.
Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.

Tidningen Accent, Box 12825, 112 97 Stockholm
Besök: Gammelgårdsvägen 38, Stora Essingen

accent@iogt.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jens Wingren, jens.wingren@iogt.se.

  • Kontakt
  • Om Tidningen
  • Tidningsarkiv
  • In English
Läs tidigare nummer av
Accent
© Tidningen Accent 2025
Cookiepolicy Personuppgiftspolicy
  • IOGT-NTO-rörelsen
  • Medlemmen
  • Krönikor
  • Kultur
  • Forskaren
  • Personporträtt

  • Kontakt
  • Om Accent
  • Tidningsarkiv
  • Nyhetsbrev
  • In English

  • Cookiepolicy
  • Personuppgiftspolicy
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Missa inget från Accent

Genom att anmäla dig godkänner du Tidningen Accents personuppgiftspolicy.