Inför intervjun med Clara Lidström frågade vi, via sociala medier, er läsare om önskefrågor. Många ville ställa frågor till Underbara Clara. Här är ett urval.
Brit Stakston, mediestrateg på JMW och författare till flera böcker om sociala medier, delar med sig av sina bästa tips om att jobba med opinionsbildning i den digitala världen.
Efter moderaten Gunnar Hökmarks uttalande om att han vill avskaffa alkoholmonopolet startar nu IOGT-NTO en blixkampanj för att göra honom kunnigare i alkoholfrågor.
Accent startar en egen kanal på YouTube. Först ut är publiceringen av unikt arkivmaterial. Nu kan du se både gamla propagandafilmer och rörligt material från tidigare kongresser och jubileum. Kanske känner du igen någon på filmerna?
Finland tar ett stort kliv mot förbud för alkoholreklam i sociala medier. Tillverkare tillåts inte längre använda Facebookinlägg i kommersiella syften. I Sverige finns inga liknande planer.
Twitter är långt från det största sociala nätverket i Sverige – men här finns många beslutsfattare, politiker och journalister. Accent har kartlagt personerna i IOGT-NTO:s ledning. Här är hela listan.
Erik Wagner är IOGT-NTO-ledningens flitigaste twittrare. Vad ska man tänka på om man vill hänga på Twitter? Hur hittar man intressanta människor att följa? Accent har intervjuat Erik – på Twitter förstås.
Alkoholindustrin använder Twitter för att marknadsföra sina produkter till underåriga. Det har australiensiska forskare noterat och oroar sig nu för följderna.
En förklaring till att ungdomar dricker allt mindre kan vara att de ägnar allt mer tid åt dataspel. Nu visar ny forskning att de som istället hänger på sociala medier dricker mer.