Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.
  • Alkohol
  • Narkotika
  • Nykterhet
  • Podd

Sociala medier

IOGT-NTO lyfter fram medlemmarna inför valet

1 augusti 2014 Under hela augusti kommer IOGT-NTO varannan dag att publicera digitala ”valaffischer”, totalt 15 stycken. Men i stället för att göra som riksdagspartierna och fronta toppkandidater och partiledare så vill IOGT-NTO lyfta det som gör organisationen till en folkrörelse; medlemmarna.

Läsarnas frågor till Underbara Clara

13 juni 2014 Inför intervjun med Clara Lidström frågade vi, via sociala medier, er läsare om önskefrågor. Många ville ställa frågor till Underbara Clara. Här är ett urval.

Framgångsrik nätaktivism

3 juni 2014 Brit Stakston, mediestrateg på JMW och författare till flera böcker om sociala medier, delar med sig av sina bästa tips om att jobba med opinionsbildning i den digitala världen.

IOGT-NTO blixtkampanjar mot Hökmark

21 maj 2014 Efter moderaten Gunnar Hökmarks uttalande om att han vill avskaffa alkoholmonopolet startar nu IOGT-NTO en blixkampanj för att göra honom kunnigare i alkoholfrågor.

Unikt IOGT-NTO material på YouTube

18 april 2014 Accent startar en egen kanal på YouTube. Först ut är publiceringen av unikt arkivmaterial. Nu kan du se både gamla propagandafilmer och rörligt material från tidigare kongresser och jubileum. Kanske känner du igen någon på filmerna?

Finland stoppar alkoholreklam

15 april 2014 Finland tar ett stort kliv mot förbud för alkoholreklam i sociala medier. Tillverkare tillåts inte längre använda Facebookinlägg i kommersiella syften. I Sverige finns inga liknande planer.

De är IOGT-NTO-ledningens flitigaste Twittrare

1 april 2014 Twitter är långt från det största sociala nätverket i Sverige – men här finns många beslutsfattare, politiker och journalister. Accent har kartlagt personerna i IOGT-NTO:s ledning. Här är hela listan.

Här är Erik Wagners bästa Twittertips

1 april 2014 Erik Wagner är IOGT-NTO-ledningens flitigaste twittrare. Vad ska man tänka på om man vill hänga på Twitter? Hur hittar man intressanta människor att följa? Accent har intervjuat Erik – på Twitter förstås.

Uppmaning att dricka sprids på Facebook

12 februari 2014 Unga lägger upp filmer där de sveper en öl på Facebook. Sedan utmanar de vänner att göra likadant.

Forskare: Så når alkoholindustrin unga via nätet

2 september 2013 Alkoholindustrin använder Twitter för att marknadsföra sina produkter till underåriga. Det har australiensiska forskare noterat och oroar sig nu för följderna.
Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.

Tidningen Accent, Box 12825, 112 97 Stockholm
Besök: Gammelgårdsvägen 38, Stora Essingen

accent@iogt.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jens Wingren, jens.wingren@iogt.se.

  • Kontakt
  • Om Tidningen
  • Tidningsarkiv
  • In English
Läs tidigare nummer av
Accent
© Tidningen Accent 2025
Cookiepolicy Personuppgiftspolicy
  • IOGT-NTO-rörelsen
  • Medlemmen
  • Krönikor
  • Kultur
  • Forskaren
  • Personporträtt

  • Kontakt
  • Om Accent
  • Tidningsarkiv
  • Nyhetsbrev
  • In English

  • Cookiepolicy
  • Personuppgiftspolicy
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Missa inget från Accent

Genom att anmäla dig godkänner du Tidningen Accents personuppgiftspolicy.