En månad in på det nya året har IOGT-NTOs värvnings-ansvariga haft värvar-kickoffer med hälften av alla distrikt. Kick-offerna ska inspirera medlemmar att värva så att årets mål på 4 000 nya medlemmar uppfylls.
I dag fyller IOGT-NTO 136 år och det firas med den stora fikadagen. Det börjar redan tidigt på morgonen då morgonrusande stockholmare bjöds på fika och information om IOGT-NTO på centralstationen.
De senaste två veckorna har IOGT-NTO värvat på centralstationen i Stockholm och Malmö. Men resultatet har inte varit lika bra som väntat. ”Målen uppnåddes inte”.
Under årets första kvartal värvades 1000 nya medlemmar till IOGT-NTO, ett resultat som är bättre än tidigare år. ”En större satsning” är förklaringen, menar Robert Lindh, värvningsansvarig.
Mellan den 16 och den 25 november kommer IOGT-NTO att synas mer än vanligt; på bibliotek, i affären, vid köpcentra och på marknader runt om i landet. Då drar nämligen kampanjen "IOGT-NTO överallt" igång.
Igår drog IOGT-NTO:s värvningskampanj på Göteborgs centralstation igång. Tolv värvare – som arbetade i intensiva tretimmarspass – lyckades värva tretton nya medlemmar mellan klockan sju på morgonen och sju på kvällen. Nästa vecka flyttar man till Stockholm.