IOGT-NTO

Nu ska IOGT-NTO synas överallt

Mellan den 16 och den 25 november kommer IOGT-NTO att synas mer än vanligt; på bibliotek, i affären, vid köpcentra och på marknader runt om i landet. Då drar nämligen kampanjen "IOGT-NTO överallt" igång.

När kampanjen genomfördes för första gången i våras gjorde den succé och nu hoppas verksamhetskonsulenten och värvaransvarige Robert Lindh, att ännu fler föreningar ska engagera sig.

– Tanken med kampanjen är att visa upp IOGT-NTO för att göra oss mer kända för allmänheten. Vi ska ordna aktiviteter utanför föreningslokalerna och helst värva nya medlemmar. Kampanjen är ett sätt att motivera föreningar att ta sig ut och få dem att förstå att man inte måste vara jättemånga eller arrangera något stort jippo Det räcker med att stå några timmar på ett bibliotek eller ett köpcentra.

Robert Lindh berättar att anmälningarna droppar in hela tiden och han har gott hopp om att målet på 100 lokala värvaraktiviteter kommer att uppnås under kommande vecka. Anmälda föreningar får ett bidrag på 1000 kronor och tillgång till nytt värvarmaterial.

– Vi kommer kanske inte att få 100 föreningar att engagera sig, men några föreningar kommer att göra flera utåtriktade aktiviteter, säger han.

Under kampanjen lottas tre priser om 5000 kronor bland de föreningar som värvar minst en ny medlem.

Mer från Accent

Accent använder cookies i syfte att förbättra sajtens innehåll och funktionalitet. Läs mer om hur vi använder cookies och hanterar personuppgifter.

Läs mer