Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.
  • Alkohol
  • Narkotika
  • Nykterhet
  • Podd

Kampanj

Enkät: "Vad tycker du om IOGT-NTO:s affischkampanj?"

4 oktober 2013 I veckan har IOGT-NTO affischerat i 25 olika städer under temat "I helgen blir det åka av". Accent ställde sig vid en av affischtavlorna för att kolla vad folk tycker.

Ny utomhuskampanj:
"I helgen blir det åka av"

27 september 2013 Från och med måndag kommer IOGT-NTO att synas på stortavlor i 25 städer runt om i landet. Accent kan berätta hur kampanjen ser ut redan nu.

Tredubblad uppmärksamhet
för IOGT-NTO i media

21 september 2013 IOGT-NTO:s kommunikationschef avslöjade under helgens distriktsstyrelsesamling att organisationens medieexponering har tredubblats det senaste året.

Kampanjen: ”Vi är på rätt väg”

9 september 2013 En första utvärdering visar att IOGT-NTO:s kampanj ”Fyll livet” är på rätt väg. Det menar Sofia Karlsson, kommunikationschef.

Debatt: ”Fyll livet” missar att ta tillvara folkrörelsens styrka

26 juni 2013 När en folkrörelse som IOGT-NTO genomför en stor kampanj är det vi medlemmar som bär budskapet. ”Fyll livet” har väckt starka känslor, vilket vi tror beror på att kampanjen inte är tillräckligt förankrad.

Chockfilm mot alkohol i trafiken – se den här

8 juni 2013 På mindre än 24 timmar fick den över 300 000 visningar på Youtube. Brittiska transportdepartementets nya kampanjfilm är tänkt att skrämma folk från att köra bil med alkohol i kroppen.

"Vår kampanj utmanar oss och alkoholnormen"

11 maj 2013 IOGT-NTO:s förbundsstyrelse svarar på kritiken mot kampanjen "Fyll livet". "Vi kommer att få jobba ännu hårdare med serierna så att de blir precis så roliga, satiriska som vi vill att de ska vara" skriver man bland annat.

Många besök på kampanjsajten under det första dygnet

10 maj 2013 IOGT-NTO:s kampanj Fyll livet har debatterats flitigt sedan lanseringen i går – något som avspeglas i besöksstatistiken för kampanjsajten.

"Bra och modig kampanj"

10 maj 2013 Andreas Ericsson, medlem i IOGT-NTO Sollentuna, tycker att IOGT-NTO:s nya kampanj är briljant och menar att kritikerna missar den centrala frågan.

"Ett haveri på flera nivåer"

10 maj 2013 Viktor Mauritz tycker att IOGT-NTO:s kampanj är olämplig – såväl för att den framställer alkoholkonsumenter som dumma och äckliga som för den trista synen på kvinnligt och manligt.
Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.

Tidningen Accent, Box 12825, 112 97 Stockholm
Besök: Gammelgårdsvägen 38, Stora Essingen

accent@iogt.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jens Wingren, jens.wingren@iogt.se.

  • Kontakt
  • Om Tidningen
  • Tidningsarkiv
  • In English
Läs tidigare nummer av
Accent
© Tidningen Accent 2025
Cookiepolicy Personuppgiftspolicy
  • IOGT-NTO-rörelsen
  • Medlemmen
  • Krönikor
  • Kultur
  • Forskaren
  • Personporträtt

  • Kontakt
  • Om Accent
  • Tidningsarkiv
  • Nyhetsbrev
  • In English

  • Cookiepolicy
  • Personuppgiftspolicy
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Missa inget från Accent

Genom att anmäla dig godkänner du Tidningen Accents personuppgiftspolicy.