Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.
  • Alkohol
  • Narkotika
  • Nykterhet
  • Podd

Kampanj

"Dra tillbaka kampanjen"

10 maj 2013 Många tycker om när det skrivs om en organisation som de är medlemmar i. Och att det är rätt att använda de resurser som en organisationen skrapat ihop för att få ut sitt budskap. Men när det kommer till IOGT-NTO:s nya fyllekampanj känner jag som medlem att det här inte är någonting jag kan stå bakom.

IOGT-NTO:s kampanj kritiseras hårt – kommunikationschefen försvarar

9 maj 2013 I dag lanserades IOGT-NTO:s kampanj ”Fyll livet”. Det dröjde inte länge innan kritiken blev hård i sociala medier. ”Kvinnohat” skriver en debattör, ”reproducerar kvinnliga könsroller” säger en annan.

Kritik mot byråval

7 maj 2013 När IOGT-NTO presenterade vilka byråer man valt att arbeta med i samband med kampanjen reagerade en medlem på att en av dem – reklambyrån Digitas – också gör jobb för Norrlands Guld. Nu blir valet av leverantör en kongressfråga.

Möt Ökenråttan och Vinballen

7 maj 2013 I dagarna startar IOGT-NTO en stor kampanj för att sätta organisationen och dess frågor på kartan. Huvudkaraktärer i den årslånga kampanjen är seriefigurerna Ökenråttan och Vinballen. Så här presenteras de av kampanjen.

Kampanjstart: Så ska IOGT-NTO synas under året

7 maj 2013 I samband med Folknykterhetens vecka drar IOGT -NTO:s stora kampanj igång. Under det kommande året ska organisationen bli ännu mer välkänd för svenska folket.

IOGT-NTO:s kampanj avslöjad – i Resumé

25 mars 2013 I maj startar IOGT-NTO:s stora kännedomskampanj, riktad till 30-45-åringar. Kampanjambassadörerna blev lovade att få information om den först av alla, men fick istället läsa om upplägget i tidningen Resumé.

Den här veckan ska IOGT-NTO synas i hela Sverige

18 mars 2013 Den här veckan är tanken att IOGT-NTO ska synas överallt. Det är tredje gången kampanjen går av stapeln – den senaste gången var i höstas – och kampanjansvarige Robert Lindh är imponerad över de cirka 80 anmälda aktiviteterna.

Medlemsvärvning på centralstationer blev en succé

4 mars 2013 Värvningsturnén på landets tre största centralstationer blev en stor framgång. Målet på 320 nya medlemmar uppnåddes, kampanjen fick mycket medial uppmärksamhet och villiga värvare fanns det så gott om att de värvaransvariga blev tvungna att tacka nej till flera.

Hallå där Samuel Somo, hur går det med planeringen inför kampanjen 2013?

26 november 2012 Planeringen inför IOGT-NTOs kampanjår 2013 pågår för fullt. Snart står det klart vilken PR-byrå som får jobbet att skapa en oväntad varumärkeskampanj. Vi har pratat med Samuel Somo, projektledare.

Nu ska IOGT-NTO synas överallt

15 november 2012 Mellan den 16 och den 25 november kommer IOGT-NTO att synas mer än vanligt; på bibliotek, i affären, vid köpcentra och på marknader runt om i landet. Då drar nämligen kampanjen "IOGT-NTO överallt" igång.
Sveriges största tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.

Tidningen Accent, Box 12825, 112 97 Stockholm
Besök: Gammelgårdsvägen 38, Stora Essingen

accent@iogt.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare: Jens Wingren, jens.wingren@iogt.se.

  • Kontakt
  • Om Tidningen
  • Tidningsarkiv
  • In English
Läs tidigare nummer av
Accent
© Tidningen Accent 2025
Cookiepolicy Personuppgiftspolicy
  • IOGT-NTO-rörelsen
  • Medlemmen
  • Krönikor
  • Kultur
  • Forskaren
  • Personporträtt

  • Kontakt
  • Om Accent
  • Tidningsarkiv
  • Nyhetsbrev
  • In English

  • Cookiepolicy
  • Personuppgiftspolicy
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Missa inget från Accent

Genom att anmäla dig godkänner du Tidningen Accents personuppgiftspolicy.