I samband med Folknykterhetens vecka drar IOGT -NTO:s stora kampanj igång. Under det kommande året ska organisationen bli ännu mer välkänd för svenska folket.
I maj startar IOGT-NTO:s stora kännedomskampanj, riktad till 30-45-åringar. Kampanjambassadörerna blev lovade att få information om den först av alla, men fick istället läsa om upplägget i tidningen Resumé.
Den här veckan är tanken att IOGT-NTO ska synas överallt. Det är tredje gången kampanjen går av stapeln – den senaste gången var i höstas – och kampanjansvarige Robert Lindh är imponerad över de cirka 80 anmälda aktiviteterna.
Värvningsturnén på landets tre största centralstationer blev en stor framgång. Målet på 320 nya medlemmar uppnåddes, kampanjen fick mycket medial uppmärksamhet och villiga värvare fanns det så gott om att de värvaransvariga blev tvungna att tacka nej till flera.
Planeringen inför IOGT-NTOs kampanjår 2013 pågår för fullt. Snart står det klart vilken PR-byrå som får jobbet att skapa en oväntad varumärkeskampanj. Vi har pratat med Samuel Somo, projektledare.
Mellan den 16 och den 25 november kommer IOGT-NTO att synas mer än vanligt; på bibliotek, i affären, vid köpcentra och på marknader runt om i landet. Då drar nämligen kampanjen "IOGT-NTO överallt" igång.
Vit Jul-kampanjen fortsätter att utvecklas.Den största nyheten i år är att artisten Jan Johansen ställer upp med kyrkoturné. Linda Tjälldén är projektledare.
Hallå där Niklas Christerson, värvaransvarig och vice ordförande i Uppsala distrikt, som den här veckan delar ut morgonkaffe till pendlare vid Uppsala Resecentrum. Hur har det gått?