Reklameffektivaste lotteriet i landet är Miljonlotteriet – som är dubbelt så effektivt som Postkodlotteriet. Det visar en ny undersökning från Indikat.
Mer än var fjärde tjugoåring kan tänka sig att bjuda någon minderårig på alkohol. Det vill CAN och länsstyrelserna i Stockholm, Västra Götaland och Skåne ändra på med kampanjen ”Hej då alkoholskador”.
UNF:s nya kampanj Bryt! bjuder nu in styrelseledamöter i högskole- och universitetsstyrelser att sänka en öl på sju sekunder – med tratt och slang i halsen. Tanken med inbjudan är att låta dem prova på nollning.
I dag lanserar IOGT-NTO kampanjen Nu släcker vi ner alkoholreklamen. Syftet med kampanjen är att samla in så många namnunderskrifter som möjligt för stoppa all alkoholreklam – inte minst den som visas i tv.
Kamilla Johansson är inte är medlem i IOGT-NTO, men blev engagerad i kampanjen ”Alkoholstör” som IOGT-NTO drev. I kampanjen mejlade hon 4 000 politiker helt själv.
December betyder att Vit Jul-kampanjen drar igång. IOGT-NTO:s förbundsordförande Anna Carlstedt lyfter fram de utsatta barnen, men också alla engagerade ambassadörer.