Webbsidan Makthavare.se har gjort en topplista över de personer och organisationer som sätter agendan i Almedalen. Tack vare Almedalsdrinken finns såväl IOGT-NTO och UNF som IOGT-NTO:s kommunikatör Samuel Somo med på listan.
Carlsberg blir sponsor till Falkenbergs nya fotbollsarena. Arenan uppkallas efter det alkoholfria ölet Falcon Alkoholfri. Det betyder dock inte att arenan blir alkoholfri.
Efter gårdagens diskussioner på Twitter backar nu alkoholföretaget Carlsberg – och medger att de gjorde fel när de använde hashtaggen #almedalsdrinken för att marknadsföra sin alkoholfria drink.
I en ny studie av Twitter-inlägg visar amerikanska forskare hur sociala medier ofta delar positiva budskap om cannabis medan negativa åsikter inte delas vidare. Av ett undersökt mycket populärt twitterkonto, som förespråkar marijuana, var majoriteten av följarna tonåringar.
Inför intervjun med Clara Lidström frågade vi, via sociala medier, er läsare om önskefrågor. Många ville ställa frågor till Underbara Clara. Här är ett urval.
När Dagens Nyheter för en tid sedan kartlade vilka organisationer som var bäst på att påverka politiskt hamnade IOGT-NTO mycket högt på listan. Accent har bett några av organisationens experter om deras bästa tips.
Brit Stakston, mediestrateg på JMW och författare till flera böcker om sociala medier, delar med sig av sina bästa tips om att jobba med opinionsbildning i den digitala världen.
Finland tar ett stort kliv mot förbud för alkoholreklam i sociala medier. Tillverkare tillåts inte längre använda Facebookinlägg i kommersiella syften. I Sverige finns inga liknande planer.
Twitter är långt från det största sociala nätverket i Sverige – men här finns många beslutsfattare, politiker och journalister. Accent har kartlagt personerna i IOGT-NTO:s ledning. Här är hela listan.