En sida på Facebook är ett utmärkt komplement till IOGT-NTO-föreningens webbplats. Omkring fem miljoner svenskar har ett konto så målgruppen är stor. Dessutom är det ett utmärkt sätt att hålla kontakt med medlemmarna.
Varbergsföreningen Leon Gambetta firar 130 år i år. En av höjdpunkterna i firandet blir IOGT-NTO:s medverkan i Varbergs berömda kaktusplantering, där en meterhög IOGT-NTO-logotyp kommer att synas.
Den här veckan är tanken att IOGT-NTO ska synas överallt. Det är tredje gången kampanjen går av stapeln – den senaste gången var i höstas – och kampanjansvarige Robert Lindh är imponerad över de cirka 80 anmälda aktiviteterna.
I helgen behandlar IOGT-NTO:s förbundsstyrelse den så kallade folkhögskoleutredningen för första gången. Bland annat vill utredningen att IOGT-NTO blir tydligare i sin styrning av skolorna. Man rekommenderar också att Tollare ska avveckla sitt internat.
Värvningsturnén på landets tre största centralstationer blev en stor framgång. Målet på 320 nya medlemmar uppnåddes, kampanjen fick mycket medial uppmärksamhet och villiga värvare fanns det så gott om att de värvaransvariga blev tvungna att tacka nej till flera.
I år vann två duktiga lag NBV:s tävling Musikleken: IOGT-NTO föreningarna Leon Gambetta i Varberg och Hallsbergs vapen. Lagen vinner 5000 kronor vardera.
IOGT-NTO inleder samarbete med MRG Wines, ett företag som endast producerar alkoholfria viner. En del av intäkterna från deras vin Morouj kommer att gå till IOGT-NTO:s verksamhet.
”Tajming, kunskap och lite tur” är en ny bok som släpptes i fredags från Sober förlag. Boken handlar om IOGT-NTO:s arbete i EU under Sven-Olov Carlssons tid som ordförande. Författare är Accents tidigare chefredaktör Eva Åhlström.