Under årets första kvartal värvades 1000 nya medlemmar till IOGT-NTO, ett resultat som är bättre än tidigare år. ”En större satsning” är förklaringen, menar Robert Lindh, värvningsansvarig.
Telefonförsäljare har nog alla råkat ut för både en och två gånger. Att kunden lyckas värva säljaren till IOGT-NTO hör dock inte till vanligheterna – men precis det gjorde Anna-Greta Johansson.
Värvarkampanjen Hösttrycket blev en succé med 512 nya medlemmar. Under oktober deltog många distrikt i tävlingen om flest värvade och upp till 30 000 kronor i prispengar. Bäst var Kronoberg, Värmland, Blekinge, Stockholm och Uppsala.
Hallå där Niklas Christerson, värvaransvarig och vice ordförande i Uppsala distrikt, som den här veckan delar ut morgonkaffe till pendlare vid Uppsala Resecentrum. Hur har det gått?
Igår drog IOGT-NTO:s värvningskampanj på Göteborgs centralstation igång. Tolv värvare – som arbetade i intensiva tretimmarspass – lyckades värva tretton nya medlemmar mellan klockan sju på morgonen och sju på kvällen. Nästa vecka flyttar man till Stockholm.