På listan över de populäraste varumärkena har Systembolaget tagit sig in på topp tio. Ansvar och service är nycklarna till framgången enligt presschefen Lennart Agén.
”Vi ska stärka allmänhetens bild av IOGT-NTO, så att fler vet vad vi gör och förstår varför vi behövs”. Det säger förbundsordföranden Johnny Mostacero.
85 procent av Sveriges befolkning känner till IOGT-NTO. Men betydligt färre tycker att den verksamhet som bedrivs är viktig. Ett intensifierat varumärkesarbete ska göra IOGT-NTO både tydligare och synligare.
I veckan har IOGT-NTO affischerat i 25 olika städer under temat "I helgen blir det åka av". Accent ställde sig vid en av affischtavlorna för att kolla vad folk tycker.
I maj startar IOGT-NTO:s stora kännedomskampanj, riktad till 30-45-åringar. Kampanjambassadörerna blev lovade att få information om den först av alla, men fick istället läsa om upplägget i tidningen Resumé.
IOGT-NTO hamnar på delad sjätteplats av de märken som klättrar snabbast, enligt Brand Index. Brand Index tar hänsyn till helhetsintryck, prisuppfattning, …