Värvningskampanjen Fika för alla går nu in på sista varvet. I fredags kväll hade Örebro distrikt värvat 97 nya medlemmar, vilket placerar Örebro i topp i värvningsligan.
Den här veckan är tanken att IOGT-NTO ska synas överallt. Det är tredje gången kampanjen går av stapeln – den senaste gången var i höstas – och kampanjansvarige Robert Lindh är imponerad över de cirka 80 anmälda aktiviteterna.
Värvningsturnén på landets tre största centralstationer blev en stor framgång. Målet på 320 nya medlemmar uppnåddes, kampanjen fick mycket medial uppmärksamhet och villiga värvare fanns det så gott om att de värvaransvariga blev tvungna att tacka nej till flera.
Telefonförsäljare har nog alla råkat ut för både en och två gånger. Att kunden lyckas värva säljaren till IOGT-NTO hör dock inte till vanligheterna – men precis det gjorde Anna-Greta Johansson.
Mellan den 16 och den 25 november kommer IOGT-NTO att synas mer än vanligt; på bibliotek, i affären, vid köpcentra och på marknader runt om i landet. Då drar nämligen kampanjen "IOGT-NTO överallt" igång.
Värvarkampanjen Hösttrycket blev en succé med 512 nya medlemmar. Under oktober deltog många distrikt i tävlingen om flest värvade och upp till 30 000 kronor i prispengar. Bäst var Kronoberg, Värmland, Blekinge, Stockholm och Uppsala.