I dag lanserades IOGT-NTO:s kampanj ”Fyll livet”. Det dröjde inte länge innan kritiken blev hård i sociala medier. ”Kvinnohat” skriver en debattör, ”reproducerar kvinnliga könsroller” säger en annan.
När IOGT-NTO presenterade vilka byråer man valt att arbeta med i samband med kampanjen reagerade en medlem på att en av dem – reklambyrån Digitas – också gör jobb för Norrlands Guld. Nu blir valet av leverantör en kongressfråga.
I dagarna startar IOGT-NTO en stor kampanj för att sätta organisationen och dess frågor på kartan. Huvudkaraktärer i den årslånga kampanjen är seriefigurerna Ökenråttan och Vinballen. Så här presenteras de av kampanjen.
I samband med Folknykterhetens vecka drar IOGT -NTO:s stora kampanj igång. Under det kommande året ska organisationen bli ännu mer välkänd för svenska folket.
Planeringen inför IOGT-NTOs kampanjår 2013 pågår för fullt. Snart står det klart vilken PR-byrå som får jobbet att skapa en oväntad varumärkeskampanj. Vi har pratat med Samuel Somo, projektledare.