FIFA förlänger sitt samarbete med Anheuser-Busch InBev, världens största bryggeriföretag, till att omfatta även FIFA Club World Cup 2025, som äger rum i USA nästa sommar. Samarbetet kommer inte som någon överraskning då FIFA och AB InBev samarbetat i nästan 40 år. Det skriver The Drinks Business.
Evenemanget är en möjlighet för AB InBev att nå ut till miljontals förväntade tv-tittare och besökare. Bolagets vd säger i ett uttalande att man ser en chans att ytterligare föra samman öl och fotboll.
Öljätten ska i samband med fotbollsevenemangen ska “öl-centrerade upplevelser” med fokus på ölmärket Budweiser. FIFA:s ordförande Gianni Infantino kallar samarbetet för AB InBev för “ikoniskt”.
– Tillsammans ska vi omdefiniera klubbfotboll och ska oförglömliga evenemang för fans över hela världen.
Tidigare i år slöt AB InBev ett avtal med IOK om att sponsra alla OS fram till 2028.