Alkoholreklam

Snart kan du blockera alkoholreklam på Facebook

På försök testar Facebook att låta användare stänga av reklam för bland annat alkohol.

Facebook uppdaterar sin annonskontroll för att göra det möjligt för användare att blockera alkoholreklam och annonser som rör föräldraskap.

– Det är de två vanligaste områdena. För familjer som förlorat ett barn kan det vara väldigt upprörande att få reklam för babysaker, säger Mark Rabkin, annonsansvarig på Facebook.

Funktionen för att kontrollera annonsflödet har funnits en tid för att användarna ska ha möjlighet att välja vilka annonser de vill ha i sitt Facebook-flöde, men nu modifieras funktionen alltså så att man även kan stänga av annonser. Enligt Facebook kan fler områden så småningom bli aktuella om användare stör sig på dem.

Mer från Accent

Accent använder cookies i syfte att förbättra sajtens innehåll och funktionalitet. Läs mer om hur vi använder cookies och hanterar personuppgifter.

Läs mer