Cannabis

Playboy startar cannabiskampanj

Med ett mentorprogram för cannabisentreprenörer vill herrtidningen bana väg för industrin.

Det var i slutet av september som Playboy gick ut med att de startar en kampanj för liberalare cannabislagar. Herrtidningen förespråkar en fullständig legalisering av cannabis i hela USA, deklareras de i ett pressmeddelande.

Samtidigt startar de ett mentorprogram för entreprenörer som kommer från grupper som är underrepresenterade inom den idag huvudsakligen vita cannabisindustrin.

– Sedan Playboy grundades har vi verkat för jämlikhet, yttrandefrihet, och idén om att njutning är en grundläggande mänsklig rättighet. Amerikansk cannabispolitik har allt för länge varit bakåtsträvande och fokuserad på straff, säger Rachel Webber, marknadschef på Playboy enterprises.

Playboy, som tidigare i år lanserade en egen CBD-olja, började stödja grupper som jobbar för cannabisreform redan 1970. De har även långt tidigare jobbat för att normalisera cannabis genom sin journalistik.

– Vi fortsätter det arbetet genom att lyfta fram den positiva roll som cannabis spelar i mångas liv, säger Rachel Webber.

Kampanjen innebär även att man kommer att jobba tillsammans med påverkansgrupper i de delstater som i samband med presidentvalet röstar om cannabisreformer.

Mer från Accent