Vit jul-lotten är en gåva i form av en skraplott med vinstchans, och fungerar samtidigt som etikett. Den är framtagen speciellt för IOGT-NTO-rörelsens kampanj Vit jul. Lotten lanserades i oktober.
– Vi säljer över förväntan och har fått mycket positiv respons från såväl spelombud som kunder. Lotten har ett tydligt öronmärkt ändamål, Vit Jul, och kostar bara femtio kronor för tio juletiketter, med en vinstchans på en halv miljon, säger Åsa Fredriksson, kommunikationschef på Miljonlotteriet.
Hon säger att årets Vit jul-lott är ett resultat av ett ständigt pågående arbete med att utveckla nya, smarta produkter som står sig i konkurrensen.
– Den här lotten är unik i sitt slag och är lite som ett kinderägg med flera funktioner, säger hon.
Vit jul-lotten är fysisk, annars arbetar Miljonlotteriet på att utveckla det digitala spelandet. Det är där framtiden finns, menar Åsa Fredriksson.
– Det är viktigt att hänga med i den digitala utvecklingen och vi har helt klart störst potential inom det segmentet. 2017 har vi flera nyheter på gång.